یادداشت

پیام سالاری به مناسبت روز جهانی شهرسازی:

آموزش مستمر شهرسازان در رسیدن به شهری زیست پذیر تاثیرگذار است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران روز جهانی شهرسازی را به فعالان حوزه شهر و شهرسازی تبریک گفت.آموزش مستمر شهرسازان در رسیدن به  شهری زیست پذیر تاثیرگذار دانست.

به گزارش صما، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی‌و معماری شورای شهر تهران در دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در تبریکی به مناسبت روز جهانی شهرسازی گفت: روز جهانی شهرسازی ( World Town Planning Day) در روز هشتم نوامبر سال ۱۹۴۹ با پیشنهاد پرفسور کارلوس ماریا دلاپائولرا از اساتید برجسته دانشگاه بوینس آیرس و با هدف نهادینه سازی نقش مأموریت‌های شهرسازی در جامعه و کمک به ایجاد جوامعی بهتر از طریق پیشبرد و بالا بردن علاقه به مباحث شهرسازی در میان عامه مردم و متخصصان در مقیاس‌های محلی، ملی و بین‌المللی، ثبت شده است.

وی ادامه داد: شهر سازان و معماران در شمار هنرمندان قرار می‌گیرند که تابلوهایی به بزرگی یک شهر خلق می‌کنند. آنها به مثابه یک مصلح اجتماعی چه در مقام سیاستمدار باشند و چه در مقام مدیر و کارشناس، در معرض اتخاذ تصمیماتی قرار می‌گیرند که عملیاتی شدن آنها، زندگی شهروندان را تحت تأثیر قرار خواهد داد. لذا آموزش مستمر شهر سازان در هر جایگاهی و تغییر نگرش آنها به سیاست‌های نوین شهری می‌تواند در اتخاذ تصمیمات درست و رسیدن به شهری زیست پذیر تأثیرگذار باشد.

سالاری افزود: این روز را به تمامی همکارانم در شورای شهر تهران، شهردار تهران، مدیران شهری، اساتید، دانش آموختگان، فعالان و علاقه مندان به حوزه شهرسازی‌و حوزه‌های مرتبط آن تبریک می‌گوئیم. امید است با همکاری، همفکری و مشارکت اساتید، حرفه مندان و کارشناسان این حوزه به بهبود مستمر شهرها، کمک کنیم.

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا