عکس

بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان

استانبول صاحب فرودگاه جدیدی شده که ترکیه می‌گوید بزرگ‌ترین فرودگاه جهان است. اما آیا واقعا چنین است؟ صما نگاهی انداخته به بزرگ‌ترین فرودگاه‌های دنیا

فرودگاه هارتسفیلد-جکسون، آتلانتا، آمریکا

اگر قرار به شمار مسافران باشد، هیچ فرودگاهی قابل مقایسه با این فرودگاه در آتلانتا نیست. در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۰۴ میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده کردند. هیچ فرودگاه دیگری قادر نبوده از مرز ۱۰۰ میلیون مسافر عبور کند. به همین دلیل فرودگاه هارتسفیلد-جکسون در صدر فهرست ما قرار می‌گیرد.

Hartsfield–Jackson-Atlanta-International-Airport

فرودگاه بین‌المللی ‌پکن، چین

از نظر تعداد مسافر، فرودگاه بین‌المللی پکن دومین فرودگاه بزرگ جهان است. ۹۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۷ از این فرودگاه استفاده کردند. این فرودگاه در آستانه بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ ساخته شد. نورمن فوستر، معمار سرشناس بریتانیایی، ترمینال بسیار بزرگ این فرودگاه را طراحی کرده است.

Beijing international airport

فرودگاه بین‌المللی دوبی

در سال ۲۰۱۷، بیش از ۸۸ میلیون نفر از فرودگاه بین‌المللی دوبی استفاده کردند. تقریبا همه آنها، چیزی حدود ۸۷.۷۲ میلیون نفر، غیر عرب بودند. بسیاری از این مسافران ظاهرا از فرودگاه بین‌المللی دوبی مخصوصا به‌خاطر فروشگاه‌های افسانه‌ای آن خشنودند.

dubai airport

فرودگاه هانه‌دا، توکیو، ژاپن

افسوس که فرودگاه پایتخت ژاپن در بین سه فرودگاه بزرگ جهان نیست. با این همه، این فرودگاه سالانه بیش از ۸۵.۴ میلیون بازدید کننده دارد که برای تثبیت جایگاه چهارم آن در فهرست ما کفایت می‌کند.

haneda international airport

فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس، آمریکا

اگر برای گذراندن تعطیلات به کالیفرنیا بروید، به احتمال زیاد هواپیمای‌‌تان در فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس به زمین خواهد نشست. شمار مسافران این فرودگاه به اندازه فرودگاه آتلانتا نیست، با این همه، بیش از ۸۵.۵ میلیون نفر سال گذشته از این فرودگاه استفاده کردند.

CA-LAX-Airport

فوردگاه بین‌المللی اوهر، شیکاگو، آمریکا

حتی در شیکاگو هم طرفداران ستاره فوتبال آلمان، باستیان شواین‌اشتایگر، او را راحت نمی‌گذاشتند. هافبک پیشین بایرن مونیخ و منچستر یونایتد که در تیم شیکاگو فایر بازی می‌کرد به طور مرتب از فرودگاه اوهر پرواز می‌کند. شواین‌اشتایگر تنها یکی از ۷۹.۸۱ میلیون نفری است که سالانه از این فرودگاه استفاده می‌کنند. این فرودگاه نام خود را از یک خلبان آمریکایی جنگ جهانی دوم گرفته است.

o'hare airport chicago

هیثرو، لندن، بریتانیا

لندن سه فرودگاه دارد که شناخته‌شده‌ترین و بزرگ‌ترین آنها هیثرو است. این فرودگاه سالانه به بیش از ۷۸ میلیون مسافر خدمات‌رسانی می‌کند و این کار را تنها با داشتن دو باند پرواز انجام می‌دهد.

Heathrow airport

فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ، چین

لازم نیست که شما در هواپیما باشید تا بتوانید به خوبی فرودگاه هنگ کنگ را ببینید. با سوار شدن بر خودروهای کابلی یا تله کابین، چنین چشم‌اندازی خواهید داشت. این فرودگاه سال ۲۰۱۷ حدود ۷۲.۶۷ میلیون مسافر داشت.

Hong Kong International Airport

فرودگاه بین‌المللی ‌پودونگ، شانگهای، چین

اول ایمنی! یکی از دو فرودگاه ‌شانگهای درست ‌پس از فرودگاه هنگ کنگ در فهرست ما قرار می‌گیرد با بیش از ۷۰ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۷ که البته اندکی کمتر از آمار سال ۲۰۱۶ است. هرچند حمل محموله از این فرودگاه بیش از ۱۱ درصد رشد داشته است.

Shanghai Pudong International Airport

فرودگاه شارل دوگل، پاریس، فرانسه

فرودگاه پاریس که به یاد رییس جمهوری اسبق این کشور شارل دوگل نامیده شده، همچنین به نام فرودگاه رواسی هم مشهوراست. این فرودگاه با ۶۹.۴۷ میلیون مسافر در رتبه دهم فهرست شلوغ‌ترین و پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های جهان قراردارد. در رتبه‌بندی فرودگاه‌ها، همه چیز به شمار مسافران محدود نمی‌شود. در این رتبه‌بندی به عوامل دیگری مانند میزان حمل محموله، اندازه فرودگاه، تعداد ترمینال‌ها و … نیز توجه می‌شود.

Aéroport Paris-Charles-de-Gaulle

فرودگاه برلین-براندنبورگ، آلمان

و سرانجام، مدت زمان ساخته شدن یک فرودگاه هم حساب است. از این نظر، آلمانی‌ها احتمالا اول هستند. ساخت فرودگاه برلین-براندنبورگ در سال ۲۰۰۶ آغاز شد و قرار است تا سال ۲۰۲۰ به پایان برسد.

Berlin Brandenburg Airport

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا