نظام مهندسی

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی در ۳ و ۴ مهر

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی، روزهای ۳ و ۴ مهر در سراسر کشور خبر داد و گفت: ۲۱۴ آزمون برای ۲۱۴ هزار نفر مهندس و کاردان در ۳۱ استان کشور و ۶۴ حوزه برگزار می‌شود.

حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، جزئیات برگزاری آزمون ورود به حرفه برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی، کاردان‌های فنی و ساختمان و تعیین صلاحیت معماران تجربی را که روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۳ و ۴ مهر در سراسر کشور برگزار می‌شود، اعلام کرد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اعلام اینکه آزمون به شکل سراسری در ۳۱ استان و ۶۴ حوزه روزهای پنجشنبه ۳ و جمعه ۴ مهر برگزار می‌شود، گفت: آزمون در هفت رشته مهندسی شاملِ رشته‌های عمران برای صلاحیت نظارت، طراحی و اجرا، رشته معماری برای صلاحیت نظارت و اجرا، رشته‌های برق و مکانیک هرکدام برای صلاحیت‌های طراحی و نظارت، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک برگزار می‌شود.

مانی‌فر با یادآوری اینکه آزمون صلاحیت طراحی معماری شهریورماه برگزار شد، در خصوص آزمون رشته‌های کاردانی نیز توضیح داد: برای رشته های کاردانی نیز در شش رشته عمران، معماری، شهرسازی، برق، نقشه‌برداری، و مکانیک آزمون برگزار می‌شود.

وی افزود: در مجموع در حدود ۲۱۴ هزار نفر در آزمون شرکت کرده‌اند که ۷۸ درصد آن را آقایان و ۲۲ درصد آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گفته مانی‌فر، آزمون، صبح و عصر روز پنجشنبه ۳ مهر و صبح جمعه ۴ مهر برگزار می‌شود که آزمون پنجشنبه صبح تا عصر برای مهندسان و آزمون عصر پنجشنبه برای کاردان‌ها برگزار خواهد شد و آزمون جمعه ۴ مهر نیز برای مهندسان و معماران تجربی است.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، تاکید کرد: آزمون با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با حضور ناظران بهداشت در تمامی حوزه‌ها برگزار می‌شود که آغاز آزمون‌های صبح و عصر روز پنجشنبه و صبح جمعه به ترتیب ۸ صبح، ۱۵ عصر و ۸ صبح و با فاصله برای آماده کردن فضا برنامه‌ریزی شده و برگزار خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا