مسکن و ساختمان

صدور پروانه ساختمانی ۳۰ درصد کاهش یافت

پورحاجت، کارشناس حوزه مسکن گفت: ریسک سرمایه گذاری در ساخت و ساز مسکن، باعث کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی شده است.

پورحاجت

به گزارش صما، فرشید پورحاجت افزود: ساخت و ساز در کشور رو به کاهش است و سازندگان به دلایل مختلفی، چون بروکراسی اداری، افزایش هزینه‌های ساخت، قیمت مصالح ساختمانی و برون سپاری سازمان‌های دولتی تمایل به ساخت مسکن ندارند.

وی اضافه کرد: قیمت مصالح ساختمانی روزانه افزایش می‌یابد و هیچ نظارتی برای عرضه مصالح ساختمانی در بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و شبه دولتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه افزایش ۱۵ درصدی نهاده‌های ساختمانی بر قیمت تمام شده مسکن بسیار تاثیر گذار است ادامه داد: قیمت فولاد بسیار افزایش پیدا کرده و بسیاری از کارخانه‌ها اقدام به دپو این کالا کردند همین موضوع باعث افزایش قیمت می‌شود.

این کارشناس مسکن گفت: آرامش دربازار مسکن وجود ندارد و طرح‌های که هیچ قابلیت اجرایی ندارند هر روز رونمایی می‌شوند، اما عملا اجرایی نمی‌شود.

پورحاجت افزود: در مسکن مهر اقدامات حمایتی، چون تخفیف مالیاتی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به سازندگان پرداخت می‌شد و این موضوع قیمت مسکن را کاهش می‌داد، اما اکنون این مشوق‌ها برداشته شده است و بازار مسکن به بازاری پر ریسک تبدیل شده که هیچ سرمایه گذاری تمایل به ورود در ان را ندارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا