شرکت ها

ارتقای کیفیت تولیدات داخلی با بستن درهای واردات

دوست محمدی، سازنده منطقه یک و دو تهران

 

ما نهایت سعی و تلاش خود را انجام می‌دهیم که در بیشترین حد ممکن از تولیدات داخلی در ساخت‌وسازهای خود استفاده کنیم. البته ازآنجایی‌که مسکن لوکس می‌سازیم، مجبوریم که فقط از اجناس دارای کیفیت خوب استفاده کنیم؛ بنابراین به دنبال آن دسته از محصولات ایرانی می‌رویم که کیفیت آن‌ها در حد جهانی است.


درزمینه کیفیت برخی از مصالح و کالاهای ساختمانی داخلی ازجمله کاشی و سرامیک مشکل خاصی نداریم. همچنین برخی از برندهای شیرآلات داخلی و در و پنجره از کیفیت خوبی برخوردارند؛ بنابراین نهایت تلاش ما این است که به سراغ محصولات داخلی برویم و از کالاهای ایرانی در ساختمان‌های خود استفاده کنیم.

کاهش واردات
کاهش واردات


البته نکته حائز اهمیت در اینجا این است که پیش‌ازاین کیفیت مصالح و تولیدات ایرانی به نسبت کالاهای خارجی پایین‌تر بود و در حال حاضر نیز باوجود تحریم‌ها سازندگان مجبور به استفاده از کالاهای داخلی هستند؛ بنابراین تولیدکنندگان نیز سطح کیفیت محصولات خود را بالاتر برده‌اند و هم‌اکنون امکان استفاده از این اجناس در ساختمان‌ها وجود دارد.

به‌طوری‌که کالاهای داخلی در اکثر موارد ازجمله کاشی و سرامیک، در و پنجره سنگ، یراق‌آلات و شیشه قابل‌رقابت با نمونه‌های خارجی هستند.بااین‌حال کیفیت برخی از تولیدات داخلی نیز همچنان پایین و ضعیف است که ازجمله این تولیدات می‌توان به لوازم الکتریکی مثل موتورها، پمپ‌ها، آسانسور، سیستم آیفون تصویری و لوازم هوشمند اشاره کرد که در این بخش‌ها همچنان عقب‌مانده‌ایم و هنوز به سطح کشورهای دنیا نرسیده‌ایم.


در این میان راهکاری که برای ارتقای کیفیت تولیدات داخلی می‌توان ارائه کرد این است که راه واردات اجناس و مصالح خارجی به کشور را ببندند. همان‌طور که اکنون واردات این مصالح به کشور با سختگیری مواجه است. در چین شرایطی تولیدات داخلی رشد می‌کنند. حتی اگر قیمت تولیدات داخلی به دلیل افزایش کیفیت آن‌ها افزایش یابد؛ به‌هرحال سازنده‌ای که ساختمان لوکس می‌سازد، حاضر است مبلغ بیشتری هزینه کند تا اجناس خوب و باکیفیت خریداری کند.

 

واردات مصالح ساختمانی مشابه به تولیدات داخلی بر خلاف قانون اساسی است

واردات مصالح ساختمانی مشابه به تولیدات داخلی بر خلاف قانون اساسی است

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا