حمل و نقل

هواشناسی ایران ۹۹/۶/۱۸| پیش بینی بارش باران در ۹ استان تا شنبه آینده

سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش باران و رعدوبرق تا شنبه هفته آینده در ۹ استان نسبت به احتمال غرق شدن شناورهای کوچک در سواحل دریای خزر هشدار داد.

به گزارش صما، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، برخی مناطق اردبیل و ساعات بعدازظهر در ارتفاعات البرز، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد موقتی پیش بینی شده است.

فردا در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و در ساعات بعدازظهر در استان‌های واقع در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران و سمنان رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

طی روزهای پنجشنبه تا شنبه هفته آینده برای برخی مناطق آذربایجان غربی و شرقی و برخی مناطق سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و جنوبی بارش پراکنده گاهی وزش باد موقتی پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز تا پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم پیش بینی شده، ضمن این که طی ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی همچنین در اطلاعیه از وزش نسبتاً”شدید باد و افزایش ارتفاع موج بین نیم تا ۱.۵ متر در سواحل جنوبی دریای خزر خبر داد و اثر این مخاطره را احتمال غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن و آسیب رسیدن به قایق‌های کوچک و شناورها اعلام کرد.

این سازمان با توصیه نسبت به ممانعت از شنا و  هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی بر محدود کردن فعالیت‌های شیلاتی تأکید کرده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا