شهر

کمیسیون ماده پنج با پروژه محرک توسعه در منطقه ۱۵ موافقت کرد

جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل و با احداث پروژه محرک توسعه در منطقه ۱۵ شهرداری موافقت شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در این باره گفت: در این جلسه با طرح احداث مجتمعی با کاربری تجاری، اداری، درمانی، ورزشی، تفریحی، فرهنگی و هنری، دارای هتل، بازار صنایع دستی و پارکینگ طبقاتی در ۱۱ طبقه و در زمینی به مساحت ۱۴۰۰۰ متر مربع در ناحیه ۳ شــــــهرداری منطقه ۱۵، در محله کیانشهر شمالی موافقت شد.

حناچی

اشراقی افزود: در حال حاضر اراضی اطراف پروژه مذکور به صورت قطعات درشت دانه است که عمدتاً با کاربری حمل و نقل و انبارداری مورد استفاده و بهره برداری قرار گرفته است؛ احداث این پروژه می تواند کمک شایانی به ارتقای شرایط اجتماعی و اقتصادی منطقه ۱۵ کند و به عنوان پروژه ی محرک توسعه در جنوب شهر تهران سبب ارتقای کیفی این منطقه شود.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج بیان کرد: از لحاظ جغرافیایی این پروژه در محور فدائیان اسلام واقع شده است و به بزرگراه بعثت-شمال و آزادگان-جنوب دسترسی دارد.

کمیسیون

وی گفت: قرار شد در این طرح علاوه بر تأمین پارکینگ مورد نیاز واحد های پروژه، ۵۰% مازاد پارکینگ به عنوان پارکینگ عمومی مورد استفاده قرار گیرد و به منظور تسهیل ارتباط دو قسمت شمالی و جنوبی پروژه، احداث پل های ارتباطی با حداقل ارتفاع ۱۰متر از روی گذر با رعایت ضوابط حقوقی و شهرسازی بلامــــــانع باشد.

اشرقی افزود: همچنین قرار شد فضای سبز مناسب در همجواری پروژه تأمین شده و تأییدات ترافیکی اخذ و طرح معماری مجموعه به تأیید حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برسد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا