حمل و نقل

ممنوع‌السفر بودن کرونایی‌ها و برخورد با متخلفان

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اعلام کرد: افراد مبتلا به ویروس کرونا و آن‌هایی که دارای علائم مشکوک هستند براساس مصوبات ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا نمی‌توانند سفر کنند و با متخلفان در سطوح مختلف از کارمندان تا مسافران که بیماری‌شان را پنهان کنند برخورد می‌شود.

سعید رسولی اظهار کرد: سلامت مردم برای راه‌آهن خط قرمز است و بر این اساس و با توجه به مصوبات ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا در عملیات غربالگری و تب‌سنجی که با همکاری اورژانس و تیم پزشکی انجام می‌شود اگر مسافری علائم کرونا را داشته باشد نمی‌تواند به هیچ وجه از راه‌آهن برای سفر خود استفاده کند و ممنوع‌السفر است.

وی افزود: به تمامی زیربخش‌های راه‌آهن دستور داده‌ایم که حتی اگر در حین مسیر متوجه بیماری شخصی شدند در اولین ایستگاه با همکاری اورژانس او را تحویل کادر درمانی دهند و این کار با نظارت راه‌آهن در حال انجام است. همچنین اگر کارکنان راه‌آهن در زیربخش‌های مختلف بیماری خود را کتمان کنند و متوجه آن شویم برخورد قانونی لازم در چارچوب مقررات و ابلاغیه‌های صورت گرفته صورت می‌گیرد و در این زمینه با هیچ شخصی تعارف نداریم چرا که سلامت جامعه و مردم برای ما از همه چیز مهم‌تر است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی در مجموعه راه‌آهن براساس مصوبات ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا اجرا می‌شود و غربالگری، ضدعفونی کردن تمامی معابر و سطوح تماس، تب سنجی مسافران و همه ورودی‌و خروجی‌های امکان مرتبط با راه‌آهن، پلمپ کردن کوپه‌ها قبل از مسافرگیری و… از جمله این پروتکل‌ها هستند که با دقت و سخت‌گیری بسیار این پروتکل‌ها اجرایی می‌شود.

رسولی گفت:‌ تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر تخلف و تخطی از این مصوبات و پروتکل‌ها نداشته‌ایم اما از سویی بازرسی‌های مختلفی داریم و اگر تخلفی صورت گیرد و آن را مشاهده کنیم در چارچوب قوانین و مقررات با متخلفان برخورد می‌کنیم و اگر مردم در هر یک از مراحل مختلف شکایتی در این حوزه داشتند می‌توانند با سامانه ۵۱۴۹ صدای مسافر راه‌آهن تماس بگیرند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به شکایت آن‌ها رسیدگی شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا