شهر

سال ۱۴۰۰ را سال مکتب تهران اعلام کنیم

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: سال ۱۴۰۰ را به نظرم سال مکتب تهران اعلام کنیم. چرا که تهران برای خودش مکتب معماری دارد. مکتب شعر دارد. مکتب فرهنگی و مکتب کلامی دارد. مکتب زیست محیطی و حتی مکتب موسیقی دارد. و تا حالا کسی روی ابعاد گوناگون مکتب تهران کار اساسی نکرده است.

به گزارش صما، احمد مسجد جامعی در دویست و سی  و دومین جلسه شورا، با یادآوری اینکه ۱۴ مهرماه امسال، پنجمین دوره از روز تهران و دومین دوره از هفته تهران است، گفت:از زمانی‌ که آقای شهردار گفتند، تهران شهری برای همه، من هم پیشنهاد کردم که در روز تهران، همه کمیسیون‌هاوهمه معاونت‌های شهرداری فعال شوند، که انصافا سال گذشته تجربه متفاوتی هم رقم خورد.

احمد مسجدجامعی با بیان این مطلب و تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع)، در ادامه گفت: با فعال شدن کمیسیون‌های مختلف شورا، کمیسیون حمل و نقل یک جلسه علمی گذاشت، و موزه خیابان ولیعصر را هم افتتاح کرد. خانم امانی طرح خیابان جامع را ارائه کردند. کمیسیون شهرسازی خانه معمار، یعنی خانه مرحوم لرزاده را بازگشایی کرد. و کمیسیون سلامت و محیط زیست و خانم دکتر نوری افتتاح پارک بانوان را در برنامه داشتند.

وی با بیان اینکه همه اعضای شورا به نوعی در روز و هفته تهران مشارکت کردند. و کمیسیون فرهنگی هم که بنا بر ماهیتش جای خود داشته و دارد، افزود: امسال هم کمیسیون برنامه و بودجه طرح‌های نویی دارد. و درباره پروژه‌های کوچک مقیاس در همه حوزه‌های فرهنگی، زیست محیطی و خدمات شهری برنامه‌ریزی کرده است.

وی در ادامه افزود: می‌خواستم بگویم، شهرداری هم در موضوع روز و هفته تهران فعال‌تر باشد. سال گذشته به جز معاونان شهردار،آقای مهندس کاظمی هم از طرف شهردار در برنامه‌ها و طرح‌ها حضور داشتند.در مجموع با توجه به اینکه این دوره،آخرین دوره‌ای‌ست که شورای پنجم هفته تهران را برگزار می‌کند، باید منسجم‌تر باشیم.

سال ۱۴۰۰، سال مکتب تهران

مسجدجامعی در ادامه تصریح کرد:البته سال ۱۴۰۰ را به نظرم سال مکتب تهران اعلام کنیم. چرا که تهران برای خودش مکتب معماری دارد. مکتب شعر دارد. مکتب فرهنگی و مکتب کلامی دارد. مکتب زیست محیطی و حتی مکتب موسیقی دارد. و تا حالا کسی روی ابعاد گوناگون مکتب تهران کار اساسی نکرده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه من سال ۱۴۰۰ را برای پایتخت، سال مکتب تهران پیشنهاد می‌کنم، افزود: در این زمینه همه کمیسیون‌ها فعال شوند، تا با شکوه بیشتری امسال، هفته تهران برگزار شود. و برای سال آینده گزارش مکتب تهران را داشته باشیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا