مسکن و ساختمان

قیمت مسکن در شرق تهران

بازار فروش آپارتمان‌های مسکونی در شرق تهران با طیف متنوعی از عرضه روبه‌رو است و این تنوع در مقایسه با اغلب مناطق مصرفی مرکزی و غربی تهران بیشتر به نظر می‌رسد.

از آنجا که دامنه قیمت مسکن در شرق تهران به مراتب از مناطق مصرفی غرب تهران یعنی مناطق ۵ و ۲۲ مناسب‌تر است، این بخش از بازار مسکن این روزها با تعداد مراجعان بیشتری روبه‌رو است و هر چند نمی‌توان شرایط کلی بازار مسکن این منطقه را غیررکودی توصیف کرد، اما طیف متنوعی از عرضه در محله‌های مختلف منطقه ۴ وجود دارد که می‌تواند پاسخگوی نیاز متقاضیان مسکن با بودجه‌های متفاوت باشد.

البته در کنار واحدهای ۱۰ تا ۳۰ سال ساخت با قیمت‌های متنوع، آپارتمان‌هایی که سن بنای آنها یک‌رقمی است قیمت‌های تندتری دارند و قیمت پیشنهادی فروش برخی آپارتمان‌های نوساز تا ۵۰ درصد بالاتر از قیمت مورد انتظار و ثبت شده در آخرین معاملات واحدهای نوساز همان منطقه اعلام شده است. این موضوع سبب شده بازار آپارتمان‌های نوساز منطقه‌۴مشتریان خود را از دست بدهد.

برخی واسطه‌های ملکی می‌گویند قیمت‌های نجومی اعلامی برای واحدهای نوساز منطقه ۴صرفا برای گرم نگه داشتن تنور معاملات در این بخش از بازار از سوی برخی دلالان و سفته‌بازان اعلام می‌شود و آنها در حالی که خریدهای اخیر خود را در بازه قیمتی زیر ۳۰ میلیون تومان انجام داده و یک واحد نوساز را به تملک در‌آورده‌اند، اکنون با گذشت یکی، دو ماه تصمیم به عرضه آن واحدها با قیمت‌های تا ۵۰ درصد بیشتر از قیمت خرید خود گرفته‌اند. واسطه‌ها معتقدند این گروه به خوبی می‌دانند که خرید آپارتمان نوساز هر اندازه که برای متقاضیان مصرفی یا سرمایه‌ای ارزنده باشد، حاضر به پرداخت چنین بهایی در این منطقه نیستند اما با هدف ایجاد جو روانی که می‌تواند در صورت خطای تشخیصی خریداران، به رشد قیمت منجر شود، قیمت‌های اعلامی خود را سرسام‌آور افزایش داده‌اند.

قیمت مسکن
قیمت مسکن

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا