مسکن و ساختمان

مديركل دفتر مقررات ملى و كنترل ساختمان:

دستورالعمل طراحی جداگرها و میراگرهای لرزه‌ای در ساختمان‌ها تدوین می‌شود

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از تدوین دستورالعمل طراحی جداگرها و میراگرهای لرزه‌ای در ساختمان‌ها خبر داد.

حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از تدوین دستورالعمل طراحی جداگرها و میراگرهای لرزه‌ای در ساختمان‌ها خبر داد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان گفت: با توجه به وضعیت زلزله‌خیزی کشور و ضرورت توجه به پایداری سازه‌ای ساختمان‌ها، به ویژه ساختمان‌های پر اهمیت و کاهش خسارات وارده بر اجزای غیرسازه‌ای و مهار آنها،  “امکان‌سنجی ضرورت تدوین دستورالعمل طراحی سازه‌های مجهز به جداگرها و میراگرهای لرزه‌ای” در دستور‌کار دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان قرار گرفته است.  

مانی‌فر بر تشکیل جلسات کارشناسی و نظارت بر اجرای آن ها از سوی ناظران تاکید کرد و افزود: در حال حاضر تهیه این دستورالعمل در دستور کار این دفتر قرار گرفته و در چند ماه آینده اولین نسخه آن به نظر سنجی گذاشته خواهد شد.

گفتنی است ساخت جداگر و میراگرهای لرزه‌ای جزوه صنایع پیشرفته محسوب می‌شود که در حال حاضر ظرفیت‌های علمی و تخصصی ساخت آن توسط مهندسان توانمند ایرانی در پارک‌های علم و فناوری برخی از دانشگاه‌ها فراهم شده و با تهیه این دستورالعمل امکان جهش در تولید این صنعت پیشرفته برای کشور فراهم و ضمن ایجاد زمینه‌های قابل توجه برای اشتغال، امکان محافظت از سرمایه‌های مادی و انسانی کشور در به هنگام وقوع زمین‌لرزه‌ فراهم خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا