شهر

۵ هزار بنای غیرمجاز در تهران ساخته شده است

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در حال حاضر حدود ۵ هزار بنای غیر مجاز در تهران ساخته شده است.

محمدجواد حشمتی

محمدجواد حشمتی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال با اشاره به بناهای غیرمجازی که در کل کشور ساخته شده‌اند، اظهار کرد: در کل تهران حدود ۵ هزار بنای غیرمجاز ساخته شده است که باید تعیین تکلیف شوند، هتل آیریانا، کلاک و باستی‌هیلز از جمله این بناهای غیر قانونی هستند.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: برای این ساختمان‌ها هزینه‌های میلیاردی شده است و سپس کاشف به عمل آمد که آن‌ها بر خلاف مقررات و به صورت غیرمجاز ساخته شده‌اند. در بخش رودبار قصران آقای بخشداری به یک بنای ۱۳ طبقه مجوز می‌دهد و غائله‌ای ایجاد می‌شود که در حل آن مانده‌ایم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف باید به این موضوع توجه داشته باشند، گفت: محیط زیست و سایر دستگاه‌ها از همان ابتدا مخالف ساخت و سازهای غیر قانونی مانند باستی هیلز و کلاک بودند، اما در حال حاضر بناهایی وجود دارد که حتی تخریب آن‌ها هم برای ما هزینه‌های میلیاردی به بار می‌آورد، اما موضوع مهم این است که در آینده چه باید کرد، آیا این وضع ادامه پیدا می‌کند یا مقامات برای آن تدبیری می‌کنند؟

حشمتی تصریح کرد: برخی اراضی قبلاً به پروژه‌ها واگذار شدند برای مثال در فرودگاه قم حدود ۳ هزار هکتار زمین اختصاص داده شده و خیلی جاهای دیگر هم این بذل و بخشش‌ها را دیده‌ایم، پروژه‌هایی که برای احیا و عمران و آبادانی در نظر گرفته شده‌اند، اما باغ و ویلا در آن‌ها ساخته شده است برای مثال در رودبار قصران به بهانه کار فرهنگی ۱۷ هزار هکتار گرفته شده اما در آن ویلا ساخته‌اند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا