مسکن و ساختمان

دادگاه برای شکایات مستأجران تشکیل می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از جلسه مشترک خود با دادستان کل کشور و رییس قوه قضاییه خبر داد و گفت: قرار است در هر شهری دادگاه خاصی برای بررسی تخلفات صاحب خانه‌ها در عدم اجرای مصوبه ٢۵ درصدی اجاره بها تشکیل شود.

محمد اسلامی

محمد اسلامی روز یکشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از ناوگان جدید ریلی در جمع خبرنگاران در خصوص شکایت برخی مستاجران از افزایش بیش از ٢۵ درصد اجاره بها، گفت: مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر سقف افزایش۲۵ درصدی در تهران، به همه دادگاه‌ها و شوراهای حل اختلاف ابلاغ شده و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای همه لازم‌الاجراست.

وی گفت: امروز نیز در جلسه با آقای منتظری و رییسی اعلام کردم  و قرار شد تا در هر شهری دادگاه خاص برای رسیدگی به مشکلات مستأجران و عدم رعایت مصوبه کرونا تشکیل شود.

وی ادامه داد: اسباب‌کشی از عوامل شتابدهنده گسترش ویروس کرونا و این مصوبه (مصوبه تعیین سقف اجاره‌بها) برای جلوگیری از افزایش اسباب‌کشی است و همه باید در این شرایط همدل و همیار هم باشیم و در مسیر اجرای این  قانون سنگ اندازی نداشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره وام ودیعه مستأجران گفت: ثبت‌نام این تسهیلات از دیروز شروع شده و برای آنکه شبهه شرعی نداشته باشد، شورای فقهی بانک مرکزی مدلی طراحی کرده که بر اساس آن تسهیلات به موجر داده می‌شود تا شبهه شرعی آن رفع شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا