شهر

فاصله ظرفیت حمل‌ونقل عمومی با استاندارد فاصله‌گذاری

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت اتخاذ تصمیمات سختگیرانه و قاطع برای جلوگیری از ابتلا به کووید- ۱۹ در تهران تاکید کرد اما در عین حال معتقد است تصمیم جدید برای لغو طرح ترافیک مشکلی را حل نخواهد کرد.

علی اعطا درباره اجرای تصمیمات قاطع در تهران به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش مبتلایان به کووید- ۱۹ اظهار کرد: در این خصوص مدیریت شهری تابع تصمیمات ستاد ملی کروناست. اعطا افزود: یکی از مسائلی که در حوزه مبارزه با کرونا مطرح شده موضوع حمل و نقل عمومی است که در حالت عادی در تهران حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر با مترو و ۲ میلیون نفر با اتوبوس جابه‌جا می‌شوند. اکنون به‌رغم اینکه این آمار حدود نصف شده است، همچنان این حجم از مسافر ناوگان حمل و نقل عمومی هم امکان اعمال سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی را نمی‌دهد.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: ظرفیت کنونی ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایط کرونا و با توجه به سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی تنها پاسخگوی جابه‌جایی ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار مسافر خواهد بود. به گفته اعطا، تامین اتوبوس و مینی‌بوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله تعهدات دولت است و وعده‌هایی نیز در این خصوص داده شده اما اجرا نشده است. وی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود تصمیمات قاطع‌تر و جدی‌تری برای مبارزه با شیوع کرونا در تهران اتخاذ شود، اظهارکرد: وقتی تعطیلی برخی مشاغل و دورکاری ادارات را که در تمام کشورهای مبتلا به کرونا به رسمیت شناخته شده و دنبال می‌شود جدی نمی‌گیریم، شهر شلوغ می‌شود و امکان ابتلا افزایش می‌یابد.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا برای ادامه اجرای طرح ترافیک در تهران گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا مرجع تصمیم‌گیری برای اجرا یا توقف طرح ترافیک پایتخت است و مدیریت شهری تابع مصوبات این ستاد است.

اعطا ادامه داد: در بحث طرح ترافیک با تصمیم ستاد ملی زمان آغاز طرح از ساعت ۸:۳۰ صبح در نظر گرفته شده است تا شاغلان بتوانند قبل از این ساعت تردد کنند؛ همچنین بعد از ساعت ۱۴:۳۰ امکان خروج رایگان از محدوده طرح وجود دارد. به اعتقاد وی، اگر طرح ترافیک اعمال نشود، سفرهای غیرضروری در پایتخت افزایش خواهد یافت. وی افزود: به جای اینکه اجرای طرح ترافیک لغو شود، دولت باید به وعده‌های خود در حوزه تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی عمل کند. سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه عدم اجرای طرح ترافیک در تهران تبعاتی خواهد داشت، اظهارکرد: در شرایط کرونا تصمیمات ترافیکی مربوط به پایتخت در ستاد مدیریت کرونا اتخاذ می‌شود و اگر این ستاد به این نتیجه برسد که طرح ترافیک اجرا نشود، مدیریت شهری مصوبه ستاد را اجرا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: بررسی کارشناسان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر نشان می‌دهد عدم اجرای طرح ترافیک مشکلی را در پایتخت حل نخواهد کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا