مسکن و ساختمان

علیرضا آذریون، سازنده:

نقش طراحی در ساخت و ساز پررنگ‌تر از قبل شده است

علیرضا آذریون ۱۵سازنده مناطق  ۳ و ۶ در گفتگو با صما بیان کرد: هزینه ساخت در این دو منطقه بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است و همچنین قیمت ملک کلنگی نیز در محلات مختلف این دو منطقه متفاوت است.

وی درباره نحوه رقابت با سایر سازندگان در این مناطق گفت: مردم این روزها آگاه تر از قبل هستند و در زمان ساخت هم به ساختمان مراجعه می کنند و روند ساخت و ساز را رصد می کنند. بیشتر کسانی که از من واحد اپارتمانی خریده اند مجددا برای خرید به من مراجعه می کنند.

این طراح افزود: به تدریج طراحی در ساختمان سازی به خصوص در مناطق شمالی تهران برای مشتری مهم شده است و ساختمان های سنتی خریدار ندارد . در این مناطق سازنده باید مصالح بروز د کار کند در غیر این صورت یا در کار شکست می خورد یا از نظر هزینه کمتر از بقیه می تواند واحدهایش را بفروشد.

آذریون خاطر نشان کرد: در سازه و انرژی سعی می کنم از بهترین مصالح استفاده کنم. وی همچنین درباره متریال هایی که در کتاب های نظام مهندسی برای سازندگان مشخص شده است گفت : در برخی از موارد آنچه در کتاب های نظام مهندسی ذکر شده یا قابل کار کردن نیست یا استفاده از آنها به صرفه نیست.

این سازنده درباره شیوه ای که برای کاهش هدررفت انرژی به کار می رود گفت: بلوک های دو جداره کنار را می توانید سه جداره کار کنید یا از بلوک های یونولیت دار استفاده کنید که در ممانعت از هدررفت انرژی بسیار موثر است و هزینه چندانی هم ندارد. استفاده از مصالحی که در کاهش انرژی نقش دارند به نفع خریدار هم هست.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا