دانشنامه ساخت و ساز

معرفی کفپوش اپوکسی و انواع مختلف پوششهای کفپوش اپوکسی

 

هنگامی که نوبت به انتخاب سیستم های کف جدید برای استفاده های صنعتی ، پوشش کف گاراژ یا هر سطح دیگر در فضای باز می رسد ، کفپوش  اپوکسی به دلایل زیادی از سایر گزینه های کفپوش متمایز است. کفپوش اپوکسی ، معروف به کفپوش رزینی ، برای هر سطح بسیار مقاوم ، قابل تنظیم ، پایدار و تزئینی است. آنچه بیشتر مورد توجه کفپوش اپوکسی قرار می گیرد مقاومت در برابر سایش زیاد و پارگی است که آن را به طولانی ترین گزینه کفپوش تبدیل می کند. اگر می خواهید کفپوش رزین اپوکسی را در نظر بگیرید ، در اینجا توضیحی در مورد اینکه کف اپوکسی از انواع مختلف رزین اپوکسی و محل استفاده از انواع خاص سیستم کفپوش اپوکسی چیست ، توضیح داده شده است.

 

 ویژگی های اپوکسی 

جنبه اصلی پوشش اپوکسی این است که از نظر شیمیایی از رنگهای معمولی کف متمایز است. کفپوش رزینی از یک سیستم اپوکسی دو بخشی تشکیل شده است – ترکیبی از رزین های پلیمری و سخت کننده ها ، دقیقاً مانند چسب اپوکسی. هنگامی که به درستی مخلوط می شود ، رزین اپوکسی و سخت کننده به یکدیگر واکنش می دهند و در نتیجه پیوند شیمیایی با هر ترکیب و با کف خود ایجاد می شود. پیوند شیمیایی یک ماده پلاستیکی سفت ایجاد می کند که با دوام ، مقاوم در برابر تخریب است و به خوبی با بستر آن پیوند می خورد.

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی چیست؟ و انواع مختلف پوشش کفپوش اپوکسی کدامند؟

ساده ترین تعریف کفپوش اپوکسی یک سطح کفپوش را نشان می دهد که شامل چندین لایه اپوکسی است که روی کف با عمق حداقل دو میلی متر اعمال می شود. به طور معمول هنگام مقایسه کف اپوکسی و کف اپوکسی گیجی ایجاد می شود. تفاوت این دو در عمق اپوکسی نهفته است – همانطور که گفته شد ، کف های اپوکسی به عنوان یک پوشش اپوکسی با ضخامت حداقل دو میلی متر طبقه بندی می شوند. هر کف اپوکسی با ضخامت کمتر از دو میلی متر معمولاً به عنوان پوشش کف اپوکسی شناخته می شود.

 

انواع کفپوش اپوکسی و محل استفاده از آنها

کفهای اپوکسی خود تسطیح کننده: از اپوکسی خود تسطیح کننده برای استفاده در کفهای بتونی جدید ، قدیمی ، ترک خورده یا آسیب دیده استفاده می شود تا یک بافت صاف ، بادوام و یکدست در سطح کف ایجاد شود. کف های اپوکسی خود تراز شو نه تنها ظاهری براق و یکپارچه ایجاد می کنند بلکه دارای رنگ های مختلفی هستند که مورد توجه فضاهای تجاری ، صنعتی و مسکونی قرار می گیرند. کجا می توان از طبقه های اپوکسی خود تراز شونده استفاده کرد: ساخت ساختمان ها ، انبارها ، نمایشگاه ها ، گاراژهای تجاری ، آشپزخانه ، امکانات ورزشی و موارد دیگر.

کفپوش اپوکسی

طبقات ملات اپوکسی

این گزینه کفپوش به عنوان محکم ترین سیستم کفپوش اپوکسی موجود برای استفاده طبقه بندی می شود. این کف اپوکسی از ۱۰۰٪ اپوکسی جامد و ماسه درجه بندی شده یا کوارتز تشکیل شده است. سیستم های ملات برای فضاهایی ایده آل هستند که نیاز به کف بسیار مقاوم در برابر مواد شیمیایی دارند و می توانند در برابر ضربه زیادی مقاومت کنند. از این کف اپوکسی می توان قبل از استفاده از نوع دیگری از کف اپوکسی ، ترک ها را ترمیم کرد.

محل های استفاده از کف ملات اپوکسی: فضاهای مکانیکی ، انبارها ، آشپزخانه های تجاری ، رستوران ها ، گاراژها ، کارخانه های تولید.

کفپوش اپوکسی

کفهای اپوکسی پرشده با کوارتز

کفپوش اپوکسی کوارتز ترکیبی از رزین پلیمری اپوکسی با عملکرد بالا و دانه های کوارتز رنگ آمیزی شده است. این اپوکسی برای فضاهای تزئینی که به خصوصیات بهداشتی و مقاوم در برابر لغزش نیاز دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

از طبقه های اپوکسی پر از کوارتز کجا استفاده کنید: رختکن ، سرویس بهداشتی ، مدارس ، کافه تریا ، لابی ، دفاتر ، نمایشگاه و موارد دیگر.

 

کف های اپوکسی ضد استاتیک

طبقه های مقاوم در برابر بار الکترو استاتیک می تواند برای بسیاری از محیط های کاری خطرناک باشد. برای کاهش خطرات استاتیک در فضاهای شما ، می توان از کف های اپوکسی ضد استاتیک استفاده کرد. این کف اپوکسی معمولاً یک ترکیب رسانا را در خود جای داده است که الکتریسیته ساکن را جمع می کند و هر تخلیه احتمالی را از بین می برد. یک محلول ضد استاتیک کف اپوکسی بسیار توصیه شده برای فضاهایی است که حاوی مواد قابل اشتعال هستند.

کجا از کفهای اپوکسی ضد استاتیک استفاده کنید: امکانات تولید الکترونیکی ، شیمیایی یا دارویی ، مراکز بهداشتی درمانی یا هر فضایی که از گازها یا مایعات قابل اشتعال استفاده می کند و خطر تجمع گرد و غبار قابل احتراق را به همراه دارد.

کفپوش اپوکسی

کفهای اپوکسی Flake

این نوع کفهای اپوکسی حاوی مواد پوسته پوسته ای رنگی هستند که در اپوکسی قرار داده می شوند تا ظاهری پر جنب و جوش و چند رنگ ایجاد کنند. پوسته ها نه تنها ظاهر یکپارچه ای دارند بلکه شیارهای ظریف هر سطح را برای کاهش هرگونه لغزش و افتادن فراهم می کنند. کف های پوسته پوسته اپوکسی در اندازه ها ، رنگ ها ، سبک ها و بافت های متنوعی بی نهایت وجود دارند که برای هر مکانی قابل تنظیم هستند.

مکان های استفاده از کفهای اپوکسی فلکه: رختکن ، اماکن ورزشی ، نمایشگاه ، کلینیک ، آشپزخانه های تجاری و موارد دیگر.

 

کفپوش اپوکسی یک محلول شیمیایی همه کاره است که عملی ، با دوام ، بسیار مقاوم در برابر ضربه و برای هر مکان قابل تنظیم است. چه به ورودی زیبای یک رستوران نیاز داشته باشید و چه برای مقاومت در برابر کارهای صنعتی به سطحی تسلیم ناپذیر نیاز دارید – سیستم کفپوش اپوکسی مناسب فضای شماست.

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا